Det kan være svært at vide præcis hvordan man skal prikke hul på sin karakter. Måske har du lige oprettet en karakter, måske er du i gang med et karakterskift? Denne første udgave af Florences Roulette fokuserer på netop dét med tre punkter, du kan give dig i kast med eller bruge som inspiration.

KOLLEGIET: Rebel or royal?
Du er blevet placeret på et kollegie, og dét kan du bruge til din fordel. Tjek bogen “Kollegiernes Historie” ud, og tjek, hvilke persontræk, der passer på kollegiet... Der er lidt information på både Ravenclaw, Slytherin, Gryffindor og Hufflepuff, så der er lidt læsestof til det hele!

OG SÅ KAN DU SPØRGE DIG SELV:
⦿ Skal du være en rebel, der måske er havnet på det forkerte kollegie og stikker ud? Så vil din karakter måske have ét eller flere væsentlige karaktertræk, som ikke helt “passer ind”.

⦿ Eller skal du være en royal, som bare er født til at være på kollegiet? Alle personlighedstrækkene passer osv, og man skulle måske næsten være fristet til at tro, at hele familien har gået der - måske har de også, hvis du har magikere i familien?
DET HELT BASALE
Et andet sted at starte, er at komme helt ned i de basale informationer om din karakter. Hvor vil du gerne hen med din karakter? Skal din karakter måske være fra udlandet, eller skal din karakter være brite helt ind til benet? Er din karakter den højeste i klassen eller den laveste..? Der er nogle forskellige punkter man kan spørge sig selv for at komme i gang.

DET KUNNE EKSEMPELVIS VÆRE
⦿ Basis info: Fødselsdato, stjernetegn, blodstatus, bopæl
⦿ Slægtsmæssigt: Rødder, accent, slægtsnavne, fødeby
⦿ Karrieremæssigt: uddannelse, erhverv, erhvervserfaring
⦿ Udseende: find evt. dit fc og beskriv ud fra; men hårfarve, øjenfarve, højde, kropsbygning, accessories
⦿ Personlighedstræk: hvilke træk skal din karakter kendetegnet ved? Skriv det ned i stikord!
Inspirationsord: stædig, selvsikker, arrogant, venlig, hjælpsom, loyal, lattermild, ambitiøs, intelligent, snedig, modig - der er alverdens karaktertræk, som man kan blive inspireret af!
UDVIKL DIN KARAKTER GENNEM SPIL
Når du er kommet i gang med informationerne om din karakter og har lidt kendetegn og så videre på plads, så er det sidste punkt: kom i gang med at spil!! Det er (måske) den bedste og letteste måde at komme under huden på din karakter. Hvad end det er vægopslag eller emner, er der forskellige situationer, du kan tage udgangspunkt i, for at komme lidt i gang med at lære din karakter at kende - og finde ud af, hvilken retning, du vil med din karakter!

DET KUNNE EKSEMPELVIS VÆRE
⦿ Førstehåndsindtryk med en kollega/skolekammerat/professor/underviser
⦿ Samarbejdssituationer med kollega/medkollegian/professor/underviser
⦿ Magiske situationer: er din karakter en dygtig eller god magiker, når alt kommer til alt? F.eks: låste døre, pixignomer på gangene
⦿ Diverse situationer med magiske større besværgelser: Boggarten, patronusbesværgelsen Husk dog at tage højde for Magisk Kunnen!
⦿ Situationer i familien; hvilken rolle har din karakter i familien, hvilken dynamik er der?

Det var alt for denne gang. Jeg håber, at I kan bruge punkterne på den ene eller anden måde. Og bare rolig, det er ikke sidste gang, I kommer til at høre fra Florences Roulette. Men indtil da - så hav det fantastisk.